Fördomar suger

Men det är mänskligt!

Jag insåg idag hur lätt det är att döma en männsika av att lyssna på vad alla andra säger, och hur lätt det är att man faktiskt tror att männsikan är så, fast man inte ens träffat männsikan?
Jag insåg de rejält idag, jag ska erkänna att jag verkligen dömt ut en människa helt, pga allt jag hört om henne. Från olika sidor. Även om det inte är så himla mycket illa tal, så bildar man sig ändå en uppfattning som visar sig vara HELT fel!
Och jag som står för att jag inte lyssna på sånt, till en viss del insåg jag. Men hon  var ju super trevlig, absolut en männsika jag skulle kunna umgås med, vad det verkar som nu.
Jag har från o med idag betstämt mig för att verkligen försöka att inte döma en människa feter vad jag hör.
Äbven fast jag redan trodde jag inte dömde människor, men alla dömer omedvetet, så är det, det är ett faktum!

Som sagt, hon var jätte trevlig och vi kommer säkert ses o höras av igen tror jag. Risken är rätt stor! med tanke på omständigheterna så att säga. :D Alltid kul o lära känna nya människor.
Trevligt med sällskap på bussen dessutom.

Nu ska jag börja förbereda inför morgondagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0