Detta är faktum och jävligt sant!

Jag är besegrad och det gör inget för i mitt tidigare inlägg så var de en del av poänegn att provocera lite, men hade inte så mycket grunder för det inlägget de erkänner jag. Men som sagt så skrev jag att vi gör av med onödigt mycket kött som bara går till spillo, INTE OKEY! och som sagt så äter vi för mycket kött som våran kropp inte ens mår bar av, Eller hur :D Så helt ute o cykla vad jag inte, men jag överdrev vissa saker etc ;) Reaktioner i like :D

LOVE YOU SOFIE!
 (LÄS HENNES KOMMENTAR! De är en order!)
För där är någon som faktiskt vet vad hon pratar om! ;)

By ElonsMamma
!
Hej nu kommer jag! Hehe!
NU är det juh så melinda..haha..att djur som lever för att slaktas är flera miljoner djur om året. Alla dessa djur bajsar, kissar & fiser där av förorenar mer än vad all transport gör världen över. Vi produserar soja bönor till dessa djur för att de ska äta sig mätta & få i sig protiner. All denna mat som ETT djur äter på 1 år skulle kunna mätta 3 människor. Det betyder alltså att vi matar djuren mer än människor bara för att vi i I-länder ska kunna välja våran mat! Sen är det så att den soyan som produceras till djuren i våra länder är odlad på Föredetta rengskogs mark! Köttindustrin skövlar regnskogen för att djuren ska få sin mat. Soya i vegprodukter är inte producerade på samma ställe! Soya bönor & sallad fiser inte, bajsar & kissar inte heller. Transporten kommer vi inte ifrån. Men allt i grönsaks väg förmultnar fort & naturligt. Blir inte mycket slaggprodukter kvar. Med Quorn är energiåtgången en femtedel jämfört med köttproduktionen. Så Fördelarna ligger juh på en kost utan kött för miljön, som tyvärr ALLA människor förstör. Men som sagt, alla väljer själva. Men man ska tänka på hur jäkla mycket som slaktas i onödan. När vi inte ens äter upp EN TREDJEDEL av alla djur, börjar juh köttkonsumtionen kännas rätt värdelös. Jag är glad över att man inte föddes som kossa. Fy fan vilket liv! Det är ju också det att djuren inte får leva ett normalt liv, det lilla vi ser av kossor som äter ute i hagarna på sommaren är en fin bild vi har men tyvärr är det bara 20% av sveriges alla kor som får uppleva utelivet! Alla andra står alltså inne året om! Sen är det juh först & främst behandlingen av nästan alla djur som man ska tänka på, för djuren behandlas förjävligt överallt på jorden. Sen när alla djur käkar antibiotika och massa annat skit så kanske man ska fundera på hur friskt det är att äta skiten. Sen det där med våra tänder, haha, joo, jägare ja, människan, det är därför våra barn är hjälplösa såå långt tid jämfört med ett djur som föds i det vilda, vi har ganska liten överlevnadsförmåga om man säger så. Sen att människor förr åt kött 1-3ggr/ vecka & i små mängder är en mer gynnsamm kostvana än vad som är idag. Halva tallriken är kött VARJE DAG! Fel fel fel! Man blir vad man äter, det är så jäkla sant! hahahahaaa
Jag är en Broccoli!

Kommentarer
Postat av: ElonsMamma

Haha LOVE you tooo baby! ;)

Haha du är så förbannat söt!

Pusss hjärtat!

2008-10-18 @ 01:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0